Staten och kapitalet

I förrgår ställde min kollega Samuel frågan: Varför stänger alla affärer så tidigt? Varför har de inte öppet längre? Varför har de öppet på dagen när alla jobbar? (jag hoppade in två timmar innan för att han skulle ha tid att handla något)
Mitt svar var: alla jobbar inte, på dagarna kan de arbetslösa, sjukskrivna och alla andra bidragstagare handla. Det är därför som vi behöver höga bidrag. De kan ju inte handla annars. Så för att det ska vara meningsfullt att ha öppet på vardagen så behövs denna subvention av detaljhandeln - Staten och kapitalet de sitter i samma båt....

Kommentarer
Postat av: k-paw man

även om det skulle vara så så är det ju fortfarande inget svar på varför de inte har öppet på kvällen? (vilket ju, fler och fler ställen har. kista-gallerian tillexempel. och de flesta matbutiker har ju öppet minst till nio)

Postat av: arktos

ja du har rätt det är inte en genomtänkt åsikt, bara en rolig liten tanke som kanske spårade ut. Och vi går verkligen åt rätt håll i sverige.

2007-08-28 @ 22:00:54
URL: http://arktos.blogg.se
Postat av: Gabriella

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 03:06:35
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback