Aseriels tårar

Under sista året i gymnasiet gick jag en kurs i kreativt skrivande. Efter tag började jag under denna kurs skriva på en fantasyberättelse. Jag hade enda sedan jag läst 'Sagan om ringen' i mellanstadiet varit förtjsut i fantasy och under högstadiet och gymnasiet hade jag läst minst sagt mycket fantasy. Så det kändes naturligt att när jag fick uppgiften att skriva vad jag ville att skriva fantasy.

Det blev början på en fantasyberättelse, men inte mer än just en början. Jag visade det jag skrivit för min vän Göran i höstas och han tyckte det var bra och intressant. Det var ju mer än vad man kunnat hoppas på men det fick mig att börja fundera på berättelsen igen.

Så nu under våren plötsligt kom inspirationen över mig och jag började åter skriva. Denna gång med mycket större flyt. Det måste väl sägas att jag inte haft tid att skriva den senaste tiden då studierna kräver rätt mycket. Men jag tänkte i alla fall att det skulle vara kul om fler kunde ta det av det hela så jag började fundera på att publicera berättelsen på en blogg. Det blir intressant att se vad bloggformatet gör av skrivprocessen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0