§38.2. Evolution i ett postmodernt samhälle

Min tanke är att människor parar i hop sig med dem man tycker sig förtjäna. Vi bedömer människor i två skalor; vackra-fula och smarta-dumma. 'Ful och dum' är den lägsta kategorin, den bästa är 'vacker och smart'. I mitten finns de 'fula och smarta' och 'vackra och dumma'.

Det är bara att tänka sig stereotyperna för dessa fyra kategorier för att se att det är en realitet. Vem ser du framför dig vid beskrivningen:
* både ful och korkad
* vacker men korkad
* intelligent men ful
* både vacker och intelligent

Vem av dessa är den mest framgångsrika personen?

Det är svårt att tänka sig att folk i allmänhet går utanför dessa kategorier. Om det är så att skönhet och intelligens (och frånvaron av detta) är genetiskt borde det leda till att människosläktet delas upp i dessa fyra kategorier.

Om du tycker detta är hemsk så finns det en lösning: genmanipulation.
Brave, New World!

Kommentarer
Postat av: Selma

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback